سیاست تشیع لندنی، اهانت به مقدسات مذاهب

0

بازدیدها: 3

 

یاسر الحبیب، از مهره‌های تشیع لندنی ادعا می کند که چون عایشه به حضرت امیرالمومنین علی (ع) اهانت کرده، هیچ گونه احترامی ندارد. در حالی که اگر ما شیعه و پیرو امیرالمؤمنین (ع) باشیم باید عمل اهل بیت (ع) را سرلوحه کار و عمل خویش قرار دهیم.

به گزارش فاران نیوز، سخنان تفرقه انگیز یاسر الحبیب مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان به بار آورده، تا جایی که علمای شیعه این دو کشور، مواضع سختی در برابر او گرفته و را طردش کردند.

 

اعضای فرقه شیرازی همواره بر طبل تفرقه و اختلاف میان پیروان مذاهب اسلامی می کوبند و به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کنند. مواردی مثل جشن اخیری که در سالروز فوت عایشه برگزار کردند. آنها به عایشه همسر پیامبر اکرم (ص) توهین کردند و ویدئوهای آن را در فضای مجازی منتشر نمودند. باید گفت که اقدامات این‌چنینی در راستای اهداف قدرت‌ های استعماری و استکباری و دشمنان اسلام است.

اقدامات مشکوک تشیع لندنی

اقدامات مشکوک این جریان که توسط روحانی نمایی به نام یاسر الحبیب متعلق به جریان تشیع لندنی و افرادی مانند او مدیریت می شود، مشکلات بسیاری را برای شیعیان به بار آورده و علمای شیعه مواضع سختی در برابر او گرفته و او را طرد کردند.

 

اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) همواره از شیعیان خود می‌خواستند که: «کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شیناً، قولوا للناس حسنا واحفظوا السنتکم و کفوا عن الفضول و قبح القول.(۱) (ای شیعیان) زینت ما باشید، نه باعث ملامت و سرزنش ما. با مردم نیکو سخن بگویید و زبانتان را حفظ کنید و از زیاده ‎روی و زشت‎گویی باز دارید.»

 

یاسر الحبیب ادعا می کند که چون عایشه به حضرت علی (علیه‌السلام) اهانت کرده، پس هیچگونه احترامی ندارد. در حالی که اگر ما شیعه و پیرو حضرت امیرالمؤمنین (علیه‎السلام) باشیم باید عمل اهل بیت (علیهم‌السلام) را سرلوحه کار و عمل خود قرار دهیم.

 

شیوه رفتاری امیرالمؤمنین (ع) در مقابل اهانتها

 

در جنگ جمل و پس از شکست مردم بصره، عایشه را در منزل بزرگِ قبیله، عبدالله بن خلف خزاعی، که در جنگ جمل کشته شده بود، جای دادند. امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) پس از ورود به بصره دو رکعت نماز در مسجد جامع بصره خواند و سپس به سوی خانه عبدالله، جایگاه عایشه رفت.

 

وقتی امام علی (علیه‌السلام) وارد خانه می شد، صفیه زن عبدالله با گریه و زاری به امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) اهانت کرد. اما حضرت علی (علیه‌السلام) چیزی نفرمود و به اتاق عایشه رفته، اهانت‌های صفیه را به عایشه گوشزد فرمود. آنگاه که ایشان از خانه خارج می‌شد، باز صفیه به حضرت اهانت کرد، به گونه‌ای که یاران حضرت، تحمل خود را از دست دادند و آن زن را تهدید کردند که امام علی (علیه‌السلام) فرمود: «هرگز تعرض به زنان، خیری برای ما نخواهد داشت.»(۲)

 

موضع و فتوای بزرگان تشیع نسبت به اینگونه اقدامات

 

در استفتایی که از مقام معظم رهبری (مدظله) در مورد اهانت به عایشه توسط شیعه نمایانی مثل یاسر الحبیب صادر شد و این پاسخ مانند آبی بر روی آتش شد، آمده است: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت، از جمله اتهام زنی به عایشه همسر پیامبر اسلام (علیه‌السلام) حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به‌ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) می‌شود.»(۳)

 

در این پیام، رهبر معظم انقلاب قید نزدند، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فرق اسلامی توهین نکنید و آن را امری حرام شمرده‌اند.

 

پی‌نوشت:

۱. علامه مجلسی، بحار الانوار، ج۶۵، ص۱۵۱. به همین مضمون در روایات دیگری نیز به این نکته تذکر داده شد ه است، مانند کافی ج۲، ص۷۷.

۲. طبری، تاریخ طبری، ج3، ص543.

محدث نوری، مستدرک الوسائل، ج2، ص251.

۳. خبرگزاری تقریب، کد مطلب: 234619، تاریخ نشر: 24 خرداد 1395.

 

انتهای پیام

منبع: ادیان نت