مصادیق سرکوب بهائیان در ایران به گزارش احمد شهید

0

بازدیدها: 3

 

 

احمد شهید در گزارش اخیر خود، مدعی سرکوب سیستماتیکی بهاییان در ایران شد و بهائی بودن را در ایران جرم معرفی کرد. اما گذشته از گزارشهای جانبدارانه احمد شهید، سابقه دفاع او از تروریست ها و اینکه چرا باید برای دفاع از بهاییان گزارشگر ویژه تعیین گردد، چرا تشکیلات بهائیت به دور و بر خلاف دستور پیشوایان خود به ستیز با حاکمیت ایران می‌پردازد؟

احمد شهید در گزارش اخیر خود به دفاع از بهائیان پرداخت حقوق آنها را در ایران نقض شده دانست. این در حالی است که تعیین گزارشگر ویژه برای بهائیان، آن هم گزارشگری که سابقه دفاع از تروریست دارد رفتار دوگانه سازمان ملل در مسئله حقوق بشر را نشان می دهد. از طرف اینکه چرا بهائیت به دروغ برخلاف دستور پیشوایان خود به ستیز و سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی می پردازد، نشان از ماهیت پوچ اعتقادی این فرقه دارد.

 

در گزارشی که در چهل و نهمین جلسه شورای حقوق بشر در ژنو با حضور تشکیلات جهانی بهایی ارائه شد، به طور ویژه ادعای مظلومیت بهائیان در ایران مورد بررسی قرار گرفت. به گفته احمد شهید، فعالیت بهائیان در راستای ابراز اعتقاداتشان در ایران جرم انگاری شده و با اضافه شدن قوانینی در سال ۲۰۲۱ م به قوانین کیفری ایران ابراز عقاید یا داشتن هویت بهایی را جرم محسوب می کند: «این پیوست بیان می دارد که تبعیض و سرکوب علیه بهائیان منشاء حکومتی و سیستماتیک دارد. بهاییان بر طبق گزارش‌ها در معرض خشونت و محدود در ابراز عقایدشان هستند، به خصوص اگر این عقاید مغایر اصول اسلامی باشد. بهائیان همچنین در دسترسی به آموزش و اشتغال و تبعیض مواجه‌اند و سوژه کارزارهای تهمت افکنی و نفرت پراکنی هستند که آنها را به دلیل هویت دینی‌شان در معرض خشونت قرار می دهند.» (۱)

 

اما در پاسخ به گزارش دهی مفصل احمد شهید از به اصطلاح مظلومیت بهائیان در ایران، می‌گوییم:

 

اول: به راستی چه ضرورتی برای تعیین و گزارشگر ویژه حقوق بهائیان وجود دارد؟! مگر بهائیان چه خصیصه ای دارند که به ادعای بهائیان، حقوق آنها نقض می‌شود؟! در مقابل چرا گزارشگری ویژه در کشورهای غربی برای نژادپرستی و اسلام هراسی تعیین نمی‌شود؟ علت برخورد دوگانه سازمان ملل با مسلمانان و بهاییان از چه چیزی نشأت می‌گیرد؟ آیا بهائیان انسان‌تر هستند یا چون در راستای اجرای طرح های نظام سلطه عمل می کنند با ارزش تر هستند؟

 

دوم: اشکال دیگر این گزارش در عدم بی‌طرفی گزارشگر آن است. گزارشگر ممکن است با ایران خوب نباشد. اما نباید نقش یک هنرپیشه رسانه‌ای و اپوزیسیون را ضد کشور ایران بازی کند. احمد شهید از یک برنامه تلویزیونی به دیگر برنامه فارسی‌زبان می‌رود و علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گیری می کند. در گزارش‌های احمد شهید علیه ایران سابقه دفاع از تروریست‌ها به چشم می‌خورد.

 

تمام افرادی که در ایران به جرم تروریست دستگیری و مجازات شده‌اند، در گزارش‌های احمد شهید به عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح شده‌اند. یعنی تروریست‌های آدمکش، کسانی که در حال ترور دستگیر شده و حامل سلاح بودند، آنان را مدافع حقوق بشر می‌داند.(۲) پس معنی حقوق بشر و مظلومیت خیالی بهائیان را از مدافعان آن می‌توان فهمید.

ادعای دروغ قانون مجرم دانستن بهائیان در ایران

سوم: در این گزارش ادعا شد که قانونی جدید در ایران بهائی بودن را جرم می‌داند. اما احمد شهید که بیشتر به سخنگوی بهائیان تا گزارشگر ویژه سازمان ملل شباهت دارد، اشاره‌ای به متن این قانون نکرد که در کدام قانون بهائی‌زادگی در ایران جرم دانسته شده است؟ اما اگر صحت دروغ احمد شهید و تشکیلات بهائیت را بپذیریم که در حال حاضر، چند هزار مجرم در ایران آزادانه می گردند و تحت تعقیب قرار ندارند، اما چرا؟

چه عاملی باعث کرنش جمهوری اسلامی در برابر بهائیان شده و چه دلیلی عامل امتیازدهی جمهوری اسلامی به این تعداد مجرم شده است؟ پس از دعای مجرم دانستن بهائی زادگان در ایران هم، از جمله دروغ های شاخدار بهائیت برای مظلوم نمایی و جلب توجه می‌باشد؟

 

چهارم: یکی دیگر از محورهای این گزارش مسئله محدودیت ابزار و تبلیغ عقیده بهائیت در ایران بود. اما گذشته از وظایف حاکمیت برای جلوگیری از تفرقه تبلیغ تفکرات ضاله و جاسوس‌پروری، مگر این محدودیت مخالف اصول بهایی در اطاعت محض از حاکمیت کشورها است؟ (۳) مگر پیشوایان بهائیت پیروان خود را به اطاعت محض از حاکمیت کشورها فرانخواندند؟ پس چرا تشکیلات بهائی حتی به اصول خود پایبند نیست و اصرار به نافرمانی مدنی در ایران و جنجال آفرینی و ستیز جهانی بر علیه کشورمان دارد؟

رفع شبهات بهائیت نفرت‌پراکنی علیه بهائیان است؟!

پنجم: برخلاف ادعای تشکیلات بهایی هیچ شخصی در ایران به خاطر باور صرف به بهائیت با هیچ گونه محدودیتی اعم از اشتغال و تحصیل مواجه نشده است. همانگونه که بهائیان بسیاری در ایران به تحصیل و اشتغال و…مشغول هستند. البته اعلام عضویت در تشکیلات صهیونیستی و برانداز را بهائیت می‌تواند محدودیت‌هایی را برای اعضا بدنبال داشته باشد.

 

ششم: آیا پاسخگویی به شبهات و بهائیت که از ابتدا به مخالفت با اسلام تاسیس شده و به اعتراف پیشوایش بهاء، قصد خارج کردن مردم از مذهب شیعه، مذهب رسمی کشور را داشته و دارد،(۴) نفرت پراکنی علیه بهائیان تلقی می‌شود؟ آیا به طور مثال همین نوشته که روشنگری اقدامات ضد ایرانی تشکیلات بهائیت پرداخت و به ادعاهای آنها پاسخ گفت، به ادعای ایجاد نفرت نباید منتشر می‌شد؟ گویا تشکیلات بهائیت انتظار دارد شبانه روزی علیه ایران اسلامی نفرت پراکنی و علیه عقاید اسلامی و شیعی شبهه‌پراکنی می‌کند، اما به زعم اینکه شاید علیه بهائیان ایجاد نفرت صورت گیرد به دروغ ها و شبهات شب پاسخ داده نشود.

 

پی‌نوشت:

۱. بیانیه مطبوعاتی تشکیلات بهائی، مورخ ۱۴ مارس ۲۰۲۲ م.

۲. خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، عنوان خبر: پاسخ‌های لاریجانی به گزارش احمد شهید، کد خبر: ۹۳۰۷۱۷۰۹۶۵۰، ۱۷ مهر ۱۳۹۳.

۳. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، بی‌جا: موسسه ملی مطبوعات امری، ۱۳۴ بدیع، ج۸، صص ۲۴۷_۲۴۶.

۴. ر.ک: اشراق خاوری، مائده آسمانی، بی‌جا: موسسه ملی مطبوعات امری، ۱۲۹ بدیع، ج۴، ص۱۴۱.

 

انتهای پیام

منبع: ادیان نت