بازدیدها: 7
یک پژوهشگر مهدویت به وضعیت یهود در آخرالزمان پرداخت و به نحوه برخورد امام زمان(عج) با این قوم اشاره کرد.
یهود قبل از ظهور پیامبر(ص) طبق کتب مذهبى خود، انتظار چنین ظهورى را داشتند و دیگران را به آن بشارت مىدادند. اما با ظهور اسلام نه تنها غالبا دعوت اسلام را نپذیرفتند بلکه در آشکار و نهان بر ضد آن قیام و علیه آن توطئه کردند۰. البته عده کمى از آنان اسلام را پذیرفتند و گروهى دیگر براى حفظ منافع خویش دست به تحریف کتابهاى آسمانى زدند که طبق نص صریح قرآن کریم به عنوان سرسختترین دشمنان اسلام معرفی شدند. «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» (مائده / آیه ۳۲).
در عصر ما نیز همان طرحهاى پیشینیان قوم یهود به اشکال دیگرى اجرا مىشود و کوشش مىکنند پایههاى عقاید اسلامى را در افکار مسلمین، خصوصا نسل جوان ویران سازند. از این رو گفتوگویی با حجتالاسلام علیرضا یوسفی راستگو، متخصص حوزه مهدویت در همدان، داشتیم که به صورت تخصصی به دیدگاه قرآن درباره دین یهود میپردازد، مشروح آن را در زیر میخوانید:
_ دیدگاه کلی قرآن کریم درباره یهود و این آئین چیست؟
در قرآن کریم ویژگیهای متعددی برای این قوم بیان شده از جمله آنکه آنان به شدت اهل افترا و دروغ بستن به پیامبر، خدا و کتب آسمانی هستند، به شدت گروهی لجوج و بهانهجو هستند. کشتار انبیاء الهی و مصلحان اجتماعی و افتخار به این کار فجیع، خوی استکبار و خودبرتربینی به شدت در ایشان وجود دارد.
توطئهچینی علیه اسلام و جاسوسی به نفع دشمنان اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) هم وجود داشته، قومی به شدت دنیاپرست، منفعتطلب و حریص به مطامع دنیا هستند.
از قساوت و سنگدلی عجیبی برخوردارند که در کشتار یکسال اخیر مردم مظلوم غزه و این روزها در لبنان و سوریه هم مشاهده میشود. در سوره بقره آیه ۷۴ در رابطه با این ویژگی نحس قوم چنین آمده است «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلِک فَهِىَ کالْحِجارَةِ اوْ اشَدُّ قَسْوَةً؛ سپس دلهاى شما پس از این واقعه (دیدن معجزه خدا و زنده شدن مرده)، چون سنگ سخت شد و حتى سختتر از سنگ»، چنین که روح و عاطفه و عقل و ادراک بنىاسرائیل، همانند سنگ سخت شده است.
_ ویژگیهای قوم یهود بر اساس قرآن کریم چیست؟
از دیگر خصوصیات پلید این قوم نژادپرستی است. از تاریخ زندگى یهود چنین بر مىآید که آنها خود را یک نژاد برتر مىدانستند و معتقد بودند گل سر سبد جامعه انسانیت هستند، بهشت به خاطر آنها آفریده شده و آتش جهنم با آنها چندان کارى ندارد، آنها فرزندان خدا و دوستان خاص او هستند. این خودخواهى ابلهانه در آیات مختلفى از قرآن که سخن از یهود مىگوید منعکس است.
در آیه ۱۸ سوره مائده از زبان یهود مى خوانیم «نَحْنُ أَبْناءُ اللَّهِ و احبائه؛ ما فرزندان خدا و دوستان خاص او هستیم». و در آیه ۱۱۱ سوره بقره مى خوانیم «وَ قالُوا لَنْ یدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ کانَ هُوداً أَوْ نَصارى؛ آنها گفتند کسى در بهشت داخل نمىشود مگر اینکه یهودى یا نصرانى باشد». و در آیه ۸۰ سوره بقره مىخوانیم «وَ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیاماً مَعْدُودَةً؛ آتش دوزخ جز چند روزى به ما اصابت نخواهد کرد».
این پندارهاى موهوم از یک سو آنها را به ظلم، جنایت، گناه و طغیان دعوت مىکرد، و از سوى دیگر به کبر و خودپسندى و خود برتربینى، روح تبعیض نژادى یهود که امروز نیز در دنیا سرچشمه بدبختیهاى فراوان شده، از آن زمان در یهود بوده است و امتیازات موهومى براى نژاد بنىاسرائیل قائل بوده اند.
متاسفانه بعد از گذشتن هزاران سال هنوز هم آن روحیه بر آنها حاکم است، در واقع منشأ پیدایش کشور غاصب اسرائیل نیز همین روح نژادپرستى است. البته صفات دیگری هم درباره این قوم در قرآن آمده که ما به مهمترین آنان اشاره کردیم.
_ آیا در قرآن به سرانجام قوم يهود اشارهای شده است؟
همانطور که اشاره شد قرآن درباره قوم يهود میگويد میبينی كه قوم يهود شديدترين دشمنی را نسبت به مسلمانان دارد. یکی از دشمنان خطرناک حضرت مهدی(عج) و یارانش هم یهود صهیونیسم است. کما اینکه امروز رژيم نژادپرست صهيونيست اسرائيل محور اصلی دشمنی با جهان اسلام است. اما سرانجام اين قوم چه خواهد شد؟ از لحاظ تاريخی، يهوديان بعد از افكار و تكذيب حضرت عيسی(ع) و پس از آنكه حضرت عيسی(ع) آنان را لعنت كرد كه در سرزمين مقدس اورشليم باقی نمانند و تسليم عذاب و قهر الهی شوند به سال هفتاد ميلادی، گرفتار حمله و هجوم طيطوس رومی و جانشيان او شدند و قيصر دوست تبديل به قيصر دشمن شد و طيطوس و جانشيان او يهوديان را از دم تيغ گذراندند و باقيمانده را از ديار فلسطين اخراج كردند و يهوديان در ممالك دور و نزديك آواره شدند و اسارت و آوارگی يهود از آن تاريخ آغاز شد.
اين عذاب و آوارگی و ذلت بنیاسرائيل همان هلاكت دوم بنیاسرائيل است كه قرآن كريم از آن ياد میكند كه به سال ۷۰ ميلادی روی داد.
قرآن كريم پس از ذكر اين دو هلاكت يهود كه به پراكندگی و اخراج آنان از ارض قدس و هيكل سليمان و سرزمين موعود انجاميد، اعلام میدارد كه هرگاه بنیاسرائيل و قوم يهود يك بار ديگر وارد اين سرزمين بشوند، بعد از آنكه حضرت عيسی(ع) آنان را لعنت كرد، البته كه عذاب و هلاكت نهايی آنان فرا خواهد رسيد. در واقع اگرچه از نظر ظاهر يهوديان به دست سفيانيان لندن، پاريس و مسكو وارد سرزمين قدس شدند ولكن در واقع اين دست تقدير الهی بود كه آنان را به اين سرزمين كوچ داد تا آنان را در برابر چشم جهانيان رسوا كند و جنايات آنان را به نمايش بگذارد و آنان را درس عبرتی قرار بدهد برای همه بندگان تا قيام قيامت.
نكته مهم اين است كه اخبار وارده از ائمه اهلالبيت(ع)، حوادث، وقايع آخرالزمان را در ذيل اين آيه و در تفسير و تأويل اين آيه آوردهاند، چنانكه در تفسير «برهان» به نقل از امام حسن عسكری(ع) میگويد «ان عدتم بالسفيانی عدنا بالقائم» اگر شما ای جماعت يهود، در حمايت و در سايه سفيانی وارد اين سرزمين بشويد، ما عذاب و هلاك و زوال شما را توسط قائم آلمحمد(ص) و توسط يك حاكميت الهی و قيام ايمانی بر شما فرود میآید، در اين تفسير جريان جهانی سفيانی و يهود در برابر قيام دولت كريمه آل محمد(ص) قرار گرفته است.
_ سرانجام دولت يهود در آخرالزمان چگونه خواهد بود؟
هرگاه در اين فراز از آيه هشتم سوره اسراء نظر کنیم «عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يَرْحَمَكُمْ ۚ وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا ۘ وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا امید است خدا به شما (اگر توبه کرده و صالح شوید) باز مهربان گردد و اگر (به عصیان و ستمگری) برگردید ما هم (به عقوبت و مجازات شما) بازمیگردیم و جهنم را زندان کافران قرار دادهایم.» خواهيم ديد كه قرآن كريم پس از آنكه از ويرانی شهر و ديار بنیاسرائيل در پی تكذيب حضرت عيسی(ع) و لعنت آنان توسط عيسی مسيح(ع) خبر میدهد، بار ديگر مطرح میكند كه البته يهوديان يكبار ديگر به اين سرزمين باز خواهند گشت. برای اقامه فساد و تباهی و استكبار و علو در ارض كه البته در طول تاريخ بعد از آوارگی يهود از ارض قدس مقدس، اينان هرگز وارد اين سرزمين نشدند و اين حادثه امروز پس از گذشت هزار و نهصد سال از ميلاد مسيح فقط و فقط به سال (۱۹۴۸ م) واقع شد و قوم يهود، تحت نام صهيونيزم در سايه حمايت طاغوت انگلستان و سفيانيان لندن وارد اين سرزمين شدند و توسط آنان دولت ستمگران يهود تأسيس شد.
بنابراين بازگشت يهود و تأسيس يك دولت يهودی و پايهگذاری يك فساد و تباهی جهانی توسط يهوديان در قرآن كريم اعلام شده است و اين تأسيس دولت يهود و در آخرالزمان از قضايای حتميه است كه قرآن كريم میفرمايد «وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ما اعلام كرديم به بنیاسرائيل كه دوباره در همين ارض موعود و ارض داوود به فساد و تباهی خواهيد پرداخت و در هر دو بار مستحق عذاب الهی خواهيد شد و نيز اعلام كرديم كه هرگاه بار ديگر در آخرالزمان وارد اين ارض موعود بشويد در حالی كه توسط داوود و عيسی بن مريم لعنت شدهايد، البته كه مورد عذاب و كيفر سنگين قرار گرفته فتنه شما برای هميشه قطع خواهد شد.»(اسرا / آیه ۴).
در آيه ۸ سوره اسرا که بیان شد، «وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا» ذكر چندين نكته ضروری است؛ قوم يهود در آخرالزمان وارد اين سرزمين خواهند شد، اين مهاجرت يهود به ارض موعود دسته دسته و تدريجی خواهد بود «لفيفاً»، آنان در اين ارض به فساد و تباهی عظيم خواهند پرداخت و عود به فساد و علو گذشته خواهند كرد، عود و بازگشت يهوديان به اورشليم، مستلزم اخراج مسلمانان و ديگر اقوام از اورشليم است، ظهور و غلبه قوم يهود به ارض قدس، همراه با ضعف و پراكندگی و آوارگی امت اسلام خواهد بود، آفتاب اسلام غروب میكند كه آفت يهود رشد میكند، همچنين برنامه آنان در اين سرزمين همانا عداوت با اسلام خواهد بود «أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً». در چهره مزدوران طاغوت و عبده طاغوت و همراهان و خدمتگزاران مستكبران و ستمگران وارد اين سرزمين خواهند شد.
علاوه بر این ظهور، سلطه، ظلم و ستم قوم يهود در اين سرزمين مقدس منجر به بيداری، هشياری، اتحاد و سرانجام قدرت و عزت مجدد امت اسلام خواهد شد و (رجعت اسلام) شروع خواهد شد. ظهور دولت يهود در سرزمين قدس و مسجدالاقصی در اخبار و روايات ما به عود دجال و ظهور سفيانی تعبير شده است كه دجال يهود و سفيانی جهان استكبار میباشد.
دولت دجال و دولت سفيانی كه در ارض قدس خيمه میزنند عظيمترين تجلی جهان كفر و استكبار و فساد و تباهی در طول تاريخ بشريت هستند و از رجعت مؤمنان فهميده میشود كه حضور دجال و سفيانی در بالاترين حد خودش خواهد بود.
پاسخ خداوند به اين عظيمترين تجلی جهان فساد و تباهی و خروج دجال و سفيانی در كنار يكديگر، به صورت بزرگترين ظهور ايمان و عدالت خواهد بود كه در اخبار وقايع آخرالزمان از آن به ظهور مسيح و مهدی و بازگشت حاكميت اسلامی و امامت پيشوايان راستين تعبير شده است.
جواب خداوند به مظالم دجال و سفيانی و دهكده ظلم و تباهی جهانی و اركان زور و تزوير در يك قيام همگانی و يك سلسله حوادث ارضی و آسمانی واقع خواهد شد.
_ چه شواهد قرآنی بر عملکرد و آینده يهود وجود دارد؟
در قرآن در چند مورد از اين دو فساد عظيم قوم يهود ياد شده است و علت آن دو هلاكت را بيان كرده است به شرح زير «لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن بَنِی إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُواْ یَعْتَدُونَ» جماعت ستمگران و كافران بنیاسراييل «و نه همه آنان» دو بار لعنت شدند. يكبار در روزگار داوود و به زبان داوود پيامبر كه حكومت يهود را تأسيس كرد و ستمگران يهود توسط مؤسس دولت يهود لعنت شدند و آنگاه گرفتار عذاب بختالنصر شدند و در بار ديگر ستمگران يهود مورد لعنت حضرت عيسی(ع) قرار گرفتند كه برای نجات قوم يهود آمده بود و يهوديان توسط منجی و مسيح خداوند مورد نفرين قرار گرفتند و سزاوار هلاكت به دست طيطوس شدند. امروز هم ستمگران يهود مورد لعنت مؤمنان قرار گرفتهاند.
در مورد ديگر قرآن كريم از دو بار عصيان و طغيان ايشان ياد میكند آنجا كه در سوره مائده میفرمايد: ما از بنیاسرائيل پيمان گرفتيم كه به پيامبران ايمان آورند و به ياری آنان بشتابند، ليكن ايشان در طول تاريخ در برابر پيامبران قرار گرفتند و نقض پيمان كردند و گرفتار فتنههای سنگين شدند و بنابراين «فَعَمُواْ وَصَمُّواْ» پس كور و كر شدند و از شريعت موسوی فاصله گرفتند. بعد از سليمان(ع) و داوود(ع) كه اين همان فساد اول بنیاسرائيل است چنانكه مرحوم علامه طباطبايی نيز میفرمايد: پس آنگاه خداوند به آنان توبه داد و دوباره به شريعت بازگشتند و خداوند تورات و حكومت و قبله آنان را به آنان بازگرداند و به آنان رجعت داد.
پس آنگاه دوباره كور و كر شدند و از شريعت فاصله گرفتند، به روزگار حضرت عيسی(ع) و زكريا(ع) و يحيی(ع) پيامبر كه اين همان فساد و علو دوم بنیاسرائيل است كه توسط طيطوس كيفر داده شدند كه اين فساد و ظلم بر اساس سنت الهی در طول تاريخ منجر به يك فساد و تباهی بيشتر و عميقتر میشود و «ازْدَادُواْ كُفْرًا» در كفر و عصيان به درجات كامل آن میرسند در آخرالزمان و عذاب نهايی در اينجاست كه نازل میشود و امروز قوم يهود و ستمگران يهود به اين نقطه رسيدهاند و عذاب نهايی آنان فرارسيده است و شرايط و اسباب آن آمده است.
ما از خداوند متعال مسئلت داريم كه زوال اسرائيل را جايزهای برای انقلاب اسلامی ايران قرار دهد و در اين دهه چهارم و چهلم انقلاب و آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی و هفتادمين سال اسارت ملت فلسطين و تأسيس دولت غاصب يهود دلهای جهانيان را شاد فرمايد و آنطور كه دربار پهلوی را محو و نابود كرد. ظلمات اسرائيل را نيز به پيروزی مؤمنان ختم فرمايد و آنطور كه ولايت فقيه را از ظلمات رژيم پهلوی بيرون آورد، درخت عزت و وحدت مسلمانان را از سياهچال اسرائيل بروياند. حضرت امام(ره) فرمودند: اسرائيل بايد محو بشود و ما بايد اين شعار را تبديل به يك شعار جهانی كنيم و فرياد «اسرائيل بايد برود» را فراگير كرده و جامه عمل بپوشانيم.
عاطفه ابرار پیراسته
انتهای پیام
منبع: ایکنا