اشتراک در روش تبلیغی فرقه ها

0

بازدیدها: 3

روش های تبلیغی در فرقه ها یکسان نیست و گاه ممکن است به تناسب جامعه هدف و سناریو در هر فرقه تغییر یابد و گاهی روش ها دقیقا کپی شده از یکدیگر هستند.

به گزارش فاران نیوز، روش های تبلیغی در فرقه ها یکسان نیست و گاه ممکن است به تناسب جامعه هدف و سناریو در هر فرقه تغییر یابد و گاهی روش ها دقیقا کپی شده از یکدیگر هستند. به عنوان مثال می توانیم به روش تبلیغی بهائیت و احمداسماعیل بصری (مدعی امام سیزدهم و یمانی) اشاره کنیم:

دو شگرد تبلیغی بهائیت عبارتند از:

۱. تحرّی حقیقت: هشدار به مخاطب که در امور اعتقادی مقلد نباش و باید شخصاً در جستجوی حقیقت باشی و چیزی را که نمی‌دانی انکار نکن…!

۲. اعلان خبر: طرح این پرسش که «آیا میدانید امام زمان ظهور کرده است؟»

این دو شگرد تبلیغی در آغاز کار بسیار راهگشا است و مخاطب را وارد خلأ معرفتی می کند و گارد او را برای شنیدن اخبار و آموزه ها و دستورات بعدی باز می کند.

دقیقاً همین روش در جریان تبلیغی احمد اسماعیل بصری رواج دارد. تنها با این تفاوت که به جای اعلان خبر ظهور امام زمان علیه‌السلام، خبر از ظهور یمانی می دهند!

انتهای پیام