بازدیدها: 7
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: سلفی گری ایرانی که توام با روشنفکری سکولار شده است اگر مبالغه نباشد خطرش از وهابیت خیلی بیشتر است زیرا اینها در لباس روحانیت، محقق و استاد دانشگاه و سخنران مطالبی مطرح میکنند و جوانان ما بر این باورند که عقاید شیعه همان است که این افراد میگویند.
وی افزود: عقیده بنده بر این است که سلفی گری درون شیعی که توام با روشنفکری سکولار شده است اگر مبالغه نباشد خطرش از وهابیت خیلی بیشتر است زیرا اینها در لباس روحانیت، محقق و استاد دانشگاه و سخنران و … مطالبی مطرح میکنند و جوانان ما بر این باورند که عقاید شیعه همان است که این افراد میگویند.
به گزارش فاران نیوز، آیتالله سیدمحمد حسینی قزوینی؛ استاد حوزه علمیه و کارشناس فرقههای مذهبی، شامگاه ۲۱ خردادماه در نشست «ضرورت تبیین اندیشههای سلفی گری ایرانی» که از سوی بنیاد بینالمللی امامت برگزار شد با بیان اینکه طبق آمار بیش از ۳۰۰ شبکه ماهوارهای فقط در اختیار وهابیت و سلفیها است و به زبانهای مختلف برنامه پخش میکنند، گفت: تعدادی از این برنامهها به زبان فارسی است و متاسفانه افردی که در تقابل با این جریان باشند در برخی مباحث اصلا نداریم و در برخی حوزهها هم بسیار اندک هستند.
وی افزود: سلفی گری درون شیعی که توام با روشنفکری سکولار شده است اگر مبالغه نباشد خطرش از وهابیت خیلی بیشتر است زیرا اینها در لباس روحانیت، محقق و استاد دانشگاه و سخنران و … مطالبی مطرح میکنند و جوانان ما بر این باورند که عقاید شیعه همان است که این افراد میگویند.
حسینی قزوینی با بیان اینکه یکی از جریاناتی که امروز با رنگ عوضکردن، داعشیگری را در جامعه ما مطرح کرده است، آقای مصطفی طباطبایی است، گفت: او با شیعه مینشیند و از هر شیعهای داغتر است، با سنی مینشیند و سنیتر از هر سنی است و با وهابی نشست و برخاست دارد و خود را وهابیتر از هر وهابی جلوه میدهد؛ بنده سال ۱۳۹۲ مناظرهای با او داشتم که سه ساعت طول کشید و دیدم آنچه وی در نوشته و حتی دستنویسهای خود دارد سخنان نادرست علیه شیعه و ائمه(ع) است.
رئیس شبکه جهانی حضرت ولیعصر(عج) با بیان اینکه وی در یکی از آثارش آورده است که بیشتر مردم جز در حالت شرک به خدا ایمان نمیآورند، اظهار کرد: او دو سه هفته قبل از دوستان ما در شبکه حضرت ولیعصر(عج) گلایه کرده بود که چرا مرا مانند داعش و وهابی معرفی کردهاید و معترض شده بود ولی این عبارت را دقت کنید؛ کجایی ای نوح تا ببینی امروزه موحدنمایان با غیر خدا چه میکنند و چطور از آنان حاجت طلبیده، قربانیها و نذورات برای آنان برپا میدارند.
وی ادامه داد: او در بخشی از مطالب خود تصریح کرده است: اگر مشرکان در دریا گرفتار طوفان شوند خدا را با تضرع میخوانند و چون از خطر نجات یابند مجددا به سوی بتهای خویش میروند ولی مشرکان جدید پیشرفتهتر شده و در گرفتاریهای جدید هم دست تضرع به سوی قدیسین خود دراز میکنند و از آنان استمداد میطلبند؛ این همان حرفی است که محمدبن عبدالوهاب عینا بیان کرده است.
خاطرهای از مرحوم آیتالله خزعلی
حسینی قزوینی ادامه داد: آقای طباطبایی مدتی در موسوعههای مختلف و برخی مراکز تحقیقاتی مشغول فعالیت بود که وقتی ما روشنگری کردیم با او قطع همکاری کردند. مدتی هم در تهران با حضور ۳۰۰ _۴۰۰ نفر نماز جمعه میخواند. در یکی از سالهای دهه ۹۰ که در مورد نماز عید فطر اختلافی پیش آمد او نماز را با حضور بیش از ۸۰۰ مرید اقامه کرد. او در بخشی از مطالبش میگوید باید حذر کرد از کمکطلبی و حاجتخواهی از ائمه و سایر شخصیتها که اینگونه اعمال شرک به خدا و جاذب عذاب او خواهد بود؛ آیا میتوان کوچکترین شاهدی از مؤثر بودن غیر خدا در کار عالم از هیچ یک از کتب آسمانی که در قرآن شرح داده شده است ارائه داد؟ بنده در سال ۹۴ یا ۹۵ مکه بودم و آیتالله خزعلی تماس گرفتند و فرمودند که خودت را به تهران برسان کار واجبی دارم و بنده هم اطاعت امر کردم. خدمت آیتالله خزعلی رسیدم و ایشان گفت که آقای طباطبایی نامهای به مقام معظم رهبری نوشته و گفته است که من تدریس قرآن و تفسیر دارم و یکسری از اوباش این جلسات را بهم زدهاند شما دستور دهید که مزاحمت نکنند. من ۱۱ دستنویس از او را که وقیحترین تعابیر را نسبت به حضرت ولیعصر(عج)، حضرت زهرا(س) و سایر ائمه(ع) داشت خدمت ایشان تقدیم کردم و ایشان هم مطالب را خدمت آقا داده بودند.
حسینی قزوینی با بیان اینکه در مناظره وقتی این مطالب را به آقای طباطبایی گفتم معترض شد که اینها تحریف شده است یعنی دستخط خود را هم تحریفشده میدانست و میگفت این مطالب برای قبل از انقلاب است که بنده گفتم مگر توهین به اهل بیت(ع) قبل و بعد از انقلاب دارد؟ او میگوید اگر بخواهیم افسانهسازی کرده و موجود غیبی هزارساله را امام زمان بدانیم راه مبارزه با عقل و وحی را پیمودهایم. کدام مشکل دینی و اجتماعی توسط او حل شده است؟ این بزرگواران چون فایدهای سراغ ندارند موضوع را به آینده احاله میدهند که امام زمان، امام آینده است نه امام زمان و تعابیر وقیحی هم دارد.
تبلیغ افکار طباطبایی در شبکههای معاند
وی افزود: الان مباحث او در شبکههای وهابی و فضای مجازی و در شبکه نور، وصال و بعضا صدای آمریکا و بی بی سی، پخش میشود و در هفته تفسیر قرآن هم دارند. البته ایشان میگوید من مسلمانم و نه شیعه و نه سنی. آیتالله العظمی سبحانی چندین بار به بنده فرمودند که من «شبههای در ناصبیبودن آقای مصطفی طباطبایی ندارم». حتی یک ماه قبل از رحلت آیتالله فاضل لنکرانی که در معیت ایشان به عیادت رفتیم باز آیتالله العظمی سبحانی این تعبیر را تکرار کردند.
وی افزود: من به برادری که در کتابش از او دفاع کرده بود گفتم که شما نوشتهاید؛ طباطبایی در بسیاری از موارد از اسلام دفاع کرده است؛ من دانش طباطبایی را بسیار بالاتر از شریعت سنگلجی و برقعی میدانم؛ در زمینه پاسخ به شبهات بسیار قوی عمل میکند. من از ایشان پرسیدم آیا شما یک جلسه چند دقیقهای با آقای طباطبایی داشتهاید؟ آیا آثار ایشان را دیدهاید؟ این مایه تاسف است که چنین فردی که عاشق اهل بیت(ع) و مداح است چنین تحت تاثیر مطالب طباطبایی قرار گرفته است و مطالبی در دفاع از او بیان میکند آن هم در مؤسسهای که زیر نظر یکی از مراجع معظم اداره میشود و این مطالب نقد هم نمیشود؛ این ناشی از کمکاری حوزه علمیه است؛ کتابی در یکی از پژوهشگاههای قم نوشته شد آن هم از طرف افراد مؤمن و مذهبی ولی وقتی این کتاب از چاپ بیرون آمد به اذعان مدیریت حوزه یک صفحه آن قابل تدریس نبود.
انحراف برخی استادان حوزه و دانشگاه
وی تاکید کرد: برخی از استادان دیگر را داریم که آثاری در مورد اهل بیت(ع) نوشتهاند که مخالف عقاید مراجع و دور از شان ائمه و مخالف با نظرات امام خمینی(ره) است؛ بنده با برخی از این استادان نشسته و مطالب آنان را نقد کردهام و اعلام آمادگی میکنم تا جلسات نقد و مناظره با این افراد برگزار شود. البته برخی افراد معاند هستند ولی این نوع استادان عناد ندارند و شاید کمکاری حوزه سبب پیدایش چنین تفکراتی است.
حسینی قزوینی افزود: در همایشی که اخیرا در مشهد برگزار شد یکی از افراد سخنران گفت که «نزدیکترین فرهنگ به فرهنگ رسول اکرم(ص) فرهنگ خلفا بوده است»؛ من ابتدا تصور کردم یکی از مولویهای اهل سنت چنین بحثی را مطرح کرده است در حالی که این را یکی از استادان ما میگوید و این در حالی است که حضرت امیر(ع) فرمودند که بعد از پیامبر(ص)، دین اسیر در دست اشرار بود.
حسینی قزوینی با قدردانی از حجتالاسلام و المسلمین سبحانی، رئیس بنیاد بینالمللی امامت به خاطر چاپ آثار متعدد در دفاع از امامت و اهل بیت(ع)، گفت: باید این راه تداوم داشته باشد زیرا متاسفانه این تفکر خطرناک هیچ ابایی ندارد که در مراکز فرهنگی، علمی و حتی نظامی ما نفوذ کند لذا باید روشنگری کنیم تا جوانان ما بیدار شوند و جلسات نقد اندیشه این افراد برپا و در فضای مجازی و بینالمللی منتشر کنیم تا جوانان ما اطلاعات دقیقی داشته باشند.
انتهای پیام
منبع: ایکنا