اخلاق بی ثمر مسیحی
انگیزه اقدامات یا همان محرک اصلی کارها به باورهای آدمی بازمی گردد و از این رو هیچگاه نمی توان عمل پسندیده را از مقصود فاعل آن جدا کرد. پس تفکیک میان ایمان و صرف کافی دانستن آن ناشی از عدم شناخت ایمان است چراکه باورهایی که محرک عمل نشوند تنها صورت های ذهنی محض می […]
انگیزه اقدامات یا همان محرک اصلی کارها به باورهای آدمی بازمی گردد و از این رو هیچگاه نمی توان عمل پسندیده را از مقصود فاعل آن جدا کرد. پس تفکیک میان ایمان و صرف کافی دانستن آن ناشی از عدم شناخت ایمان است چراکه باورهایی که محرک عمل نشوند تنها صورت های ذهنی محض می باشند.
یه گزارش فاران نیوز، مسیحیت صهیونیستی مانند بسیاری از نحله های مجعول، در مباحث اخلاقی و عملی دین حرفی برای گفتن ندارد و از این رو با غلو در مفهوم باور، سایر شئون، ازجمله اخلاق و عبادت را تضعیف می کند.
لوتر، در کتاب خود به نام آزادی یک مسیحی معتقد است که ما تنها به واسطه «ایمان» عادل شمرده می شویم؛ نه کردارهای نیک یعنی تنها ایمان، ما را به شخصی عادل تبدیل می کند و کردارهای نیک، وسیله ای برای عادل شدن انسان نیستند.
این رویکرد مبلغان مسیحیت پنطیکاستی بی توجه به این حقیقت است که اخلاق و عمل پسندیده نتیجه ایمان واقعی است. انگیزه اقدامات یا همان محرک اصلی کارها به باورهای آدمی باز می گردد و از این رو هیچگاه نمی توان عمل پسندیده را از مقصود فاعل آن جدا کرد. پس تفکیک میان ایمان و صرف کافی دانستن آن ناشی از عدم شناخت ایمان است چراکه باورهایی که محرک عمل نشوند تنها صورت های ذهنی محض می باشند.
در رویکرد قرآن کریم همواره در کنار ایمان، عمل صالح ذکر گردیده که این امر بدان معنا است که ایمان فرد مسلمان باید در رفتار و اعمال وی نمود داشته باشد. ایمانی که قرآن به آن می خواند صرف ذهن نیست و در جهان واقعی نیز نمود دارد. در حقیقت ایمان واقعی به خدایی حقیقی منحصر در باور و ایمان نمی ماند و فرد واجد آن به تبع ایمان خویش فاعل افعال خیر می گردد.
انتهای پیام
منبع: رهپویان هدایت
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0