بازدیدها: 21
تشکیلات فرقه ضاله بهائیت پس از شهادت رییسجمهور دست به انتشار مطالبی در جهت تخریب جایگاه انتخابات زده است تا بدین وسیله در تلاشی مذبوحانه انتخابات را در ایران به چالش بکشد. اما باید دید انتخابات و دموکراسی، چه جایگاهی در تشکیلات این فرقه ضاله دارد.
به گزارش کارگروه نقد بهائیت موسسه فاران، انتخابات رسمی در بیت العدل هر پنج سال یکبار و انتخابات ردههای پایینتر هر ساله انجام میشود. اما پیشینه این انتخابات چیست و چگونه به وجود آمده است؟ آیا بهائیت واقعا به دموکراسی معتقد است؟ آنچه در ظاهر ماجرا وجود دارد یک پروسه انتخاباتی است، اما اینکه این انتخابات چقدر واقعی است جای شک و شبهه وجود دارد.
گرچه بهائیت در ابتدا خود را به عنوان یک دین و ناسخ اسلام معرفی نمود، اما پس از حسینعلی نوری و با تسلط بیشتر کشورهای استعماری بر این مولود شوم به مرور تبدیل به یک سازمان سیاسی با تشکیلاتی اداری گردید.
این تشکیلات نوپا که در عصر شوقی افندی پایه های وجودی خود را مستحکم می نمود به دستور وی مقرر کرد در مناطقی که تعداد مردان بهائی بالای 21 سال، بیش از 9 نفر هستند باید محفل روحانی محلی تأسیس گردد که ذیل محفل روحانی منطقه قرار گیرد.
به گفته شوقی افندی اعضای 9 نفره این محافل به وسیله انتخابات و با رأی بهائیان بالای 18 سال همان منطقه، انتخاب می شوند.
او که در صدد ایجاد نظم اداری یا تشکیلاتی بهائیت بود، دستور می دهد محافل روحانی در اول عیدرضوان انتخابات را تجدید کنند تا پوسته ای از دموکراسی را به پیروان خود القا نماید و از آنجا که حفظ این ظاهر برای جلب نظر افراد مهم بود دستور داد افراد منتخب حق انصراف و سرپیچی از نظر انتخاب کنندگان را ندارند.
در این باب شوقی می گوید: هر نفسی منتخب شود باید قبول عضویت نماید و به هیچ وجه عذر او مسموع نه، مگر آنکه عذر شرعی حقیقی و امر اجباری داشته باشد. مانند کسالت مزاج که همه شهادت بر صحت و اهمیت آن عذر بدهند و من دون آن استعفا و عذر مقبول نیست. (گنجینه حدود و احکام/49)
بعد از شوقی افندی و گذر از اختلافات پس از او، بالاترین مقام تصمیم گیری در فرقه بهائیت به نام “بیت العدل” ظهور کرد و توانست از حیفای اسرائیل بر تمامی بهائیان بیت العدلی جهان حکومت کند، اعضای نه نفره بیت العدل نیز توسط بهائیان در محافل ملی انتخاب می شوند.
بهائیت که از ابتدای تأسیس بر مبنای وراثت اداره می شد و برنده جنگ و جدال میان مدعیان، رهبری بهائیان را به دست می گرفت، زمانی دموکراسی و انتخابات در میانشان پسندیده شد، که شوقی افندی نتوانست نسلی از خود باقی بگذارد و پیشبینی رهبران گذشته این تشکیلات مبنی بر حضور 24 نفر از نسلشان برای راهبری این گروه، توخالی و پوچ از آب در آمد و بحران مدیریت گریبان گیر این فرقه شد و نهایتا بیت العدل بهائیان تشکیل گردید.
هم اکنون نیز همانطور که اشاره رفت بیت العدل امور بهائیان بیت العدلی -برخی از بهائیان این سازمان را به رسمیت نمی شناسند- را مدیریت می کند و پس از هر انتخابات برای مدت پنج سال اعضای نه نفره بدون حضور ولی امرالله که سران بهائی وجود او را لازمه مشروعیت بیت العدل می دانستند به عنوان بالاترین مقامات بهائی به وظایف تعیین شده مشغول می شوند.
با وجود انتخاباتی اینچنین در بهائیت، این فرقه همواره در پی تخریب چهره انتخابات در ایران بوده و هر چند تا کنون به طور رسمی در این رابطه اظهار نظر نکرده است اما توسط پیروان برجسته خود در فضای مجازی درصدد شبهه افکنی، طرح شایعات بیاساس، دروغپردازی و زیر سوال بردن دموکراسی در ایران است.
نگاهی به پیشینه دموکراسی و احترام به حق انتخاب مردم در بهائیت، این فرقه را بیش از پیش از ابرار عقیده درباره انتخابات و نحوه برگزاری آن، آزادی و حق رای مردم در ایران و حتی سایر بلاد منع میسازد چرا که این فرقه صلاحیت اظهار نظر در این رابطه را ندارد.
انتهای پیام