چرا بهائیان در فتنه 88 حضور داشتند؟

0

بازدیدها: 4

بهائیان و فتنه ۸۸

فرقه بهائیت با بدعت های نادرستی بنیان گذاری شد، در دامان بیگانگان پرورش یافت و در دوران پهلوی به خاطر انزوای اسلام شیعی، مورد توجه و حمایت دستگاه حکومت قرار گرفت. در رژیم پهلوی بسیاری از پست های مهم و بزرگ حکومتی به ایشان واگذار شد. اعضای این فرقه نیز در تأمین منافع حامیان خارج نشین خود کوشیدند.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی دیگر مجالی برای تحقق اهداف این فرقه و حامیان آنها باقی نماند. به همین دلیل بهائیان با همدستی حامیان خود در داخل و خارج از ایران، تمام تلاش خود را برای مقابله و تضعیف نظام اسلامی انجام دادند. مقاله پیش رو نگاهی به یکی از مقاطع تاریخی بعد از انقلاب اسلامی دارد که فعالیت های گسترده ای توسط بهائیان برای تضعیف نظام صورت گرفت.

انتخابات دهم ریاست جمهوری

انتخابات سال 1388ه.ش ریاست جمهوری در ایران، زمینه ای برای بهائیان فراهم کرد تا علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کنند. قبل از این انتخابات، بهائیان به دلیل بی علاقه بودن به سرنوشت ایران در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کردند، اما محافل بهائی، از پیروان خود خواستند تا در انتخابات سال 1388ه.ش حضور فعال داشته و به نامزد مشخصی رأی دهند.

حوادث بعد از انتخابات و اغتشاشات سران فتنه، باعث شد که گروه کوچک بهائیان نیز به گروه های آشوبگر بپیوندند. با دستگیری بعضی از شرکت کنندگان بهائی در اغتشاشات و اعترافات آنان، نیت این فرقه در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مشخص شد.

فتنه گران بهائی

طبق گزارش کارشناس امنیتی پرونده بهائیان در عاشورای سال 1388ه.ش، حرکت جدید بهائیان در ایران همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1386ه.ش آغاز شد.

با توجه به اینکه در کتب بهائیان دخالت در سیاست ممنوع شده است، بهائیان فعالیت خود را در ایران حرکتی اجتماعی نشان دادند و هدف از این حرکت را تأثیر در وضعیت جامعه بهائی ایران و بهبود وضع عالم و وطن خود اعلام نمودند و آن را بلامانع دانستند.

بهائیان در صحنه های انتخاباتی حاضر شدند و با در دست داشتن پلاکارد، درخواستهای خود را مطرح کردند. در ادامه نیز وارد اغتشاشات شده و در بیشتر تجمعات غیر قانونی و خصوصاً تجمع و هتک حرمتِ روز عاشورا حضور داشتند.

طبق مدارک بدست آمده، اعضای فرقه در شب تاسوعا، در منزل یکی از اعضا جمع شده و هماهنگی های لازم را برای روز عاشورا انجام دادند. بعضی از این اغتشاش گران دستگیر شدند و اعترافاتی کردند که ارتباط بهائیت را با فتنه سال 88 مشخص می کرد.

در ادامه به بررسی افراد بهایی شرکت کننده در اغتشاشات پرداخته می شود.

هویت اغتشاش گران بهائی

سطح تشکیلاتی افراد دستگیر شده بهائی، رده بالای تشکیلاتی بهائیت را شامل می شود. اسامی و ماهیت بعضی از اغتشاش گران بهائی دستگیر شده به شرح زیر است:

1- آرتین غضنفری: متولد 1357 و فرزند عضو هیأت سه نفری منطقه 6 و فعال ترین و مهم ترین عنصر حاضر در اغتشاشات روز عاشورا بود. وی به حضور در اغتشاشات اعتراف کرده است.

2- ژینوس سبحانی: متولد 1361، همسر آرتین غضنفری و دختر عضو سه نفرۀ منطقه 6 می باشد. وی دستیار شیرین عبادی بوده و در اغتشاشات روز عاشورا دستگیر شد. وی از سرگروه های تشکیلات بهائیت و فردی باهوش است. سبحانی به حضور در اغتشاشات 88 اعتراف می کند.

3- لواء خانجانی: متولد 1365، نوۀ رئیس فرقه است. پدر وی از افراد ثروتمندی است که در صنف عینک جایگاه ویژه ای دارد. لواء خانجانی به همراه همسرش و برادرش و دو نفر از دوستان بهائیش در اغتشاشات روز عاشورا شرکت داشته است.

4- بابک مبشر: متولد1357، همسر لواء خانجانی و از عناصر تأثیر گذار صنف عینک است. وی فردی تشکیلاتی و بسیار باهوش است و کمترین همکاری را در بازجویی داشته است. اما حضور در اغتشاشات روز عاشورا را اعتراف کرده است.

5- نیکاو هویدایی: متولد 1359 فزرند یکی از عناصر تشکیلاتی بهائیت است که در زمینه جذب مسلمانان و تبلیغ بهائیت، فعال می باشد. وی و همسرش در تجمع روز عاشورا شرکت نموده و حضور خود را در این اغتشاش پذیرفته است.

6- علیرضا شتابی: وی فردی به ظاهر مسلمان است که دارای فساد اخلاقی شدید و ارتباط گسترده ای با عناصر بهائی دارد. شتابی موضع گیری های زیادی علیه نظام و تهییج برای حضور در اغتشاش داشته است.

نکته

با توجه به اسناد موجود، حضور گسترده بهائیان در این اغتشاشات اثبات شده است. اما متهمین بهائی، همگی علت حضور خود در تجمعات را گرفتن غذای نذری عنوان کردند! این امر نشان دهنده هدایت تشکیلاتی موضوع می باشد.

در مقاله بعدی به بررسی اعترافات بعضی از متهمین بهائی بازداشت شده در اغتشاشات می پردازیم.

(برگرفته از کتاب مجموعه اعترافات فتنه ۱۳۸۸ ، جلد اول، دکتر سلمان علوی نیک)